Prettige Feestdagen allemaal - Reisverslag uit Leiden, Nederland van isolde steen - WaarBenJij.nu Prettige Feestdagen allemaal - Reisverslag uit Leiden, Nederland van isolde steen - WaarBenJij.nu

Prettige Feestdagen allemaal

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

21 December 2011 | Nederland, Leiden

Ha allemaal,
Inmiddels is het al een tijdje geleden dat jullie iets van mij hebben gehoord.
Nu de kerstperiode nadert wil ik toch iedereen fijne feestdagen wensen en eigenlijk, zoals dat in Nederlands gewoon is, zou ik dat via een kaart kunnen doen, maar mijn adressenlijst ligt nog in Bolivia:-)...
De laatste maanden waren voor mij een periode van herinburgering...Het grappige is daarbij dat ik sinds augustus ook aan Nederlandse inburgeraars lesgeef, dus wat ik ervaar, ervaren velen van mijn cursisten die uit alle delen van de wereld komen...Elke avond hoor ik daarover weer bijzondere verhalen.
Nederland is toch maar een rijk en goed voorzien land waar de arbeidsmogelijkheden zeer groot zijn. Na twee weken solliciteren had ik al drie banen die ik kon kiezen. Wonen in Nederland is wat lastiger. De huurprijzen zijn gigantisch...Momenteel woon ik in een superklein huisje voor 825 euro huur. met een kachel als verwarming, enkelglas....echt weer zoals het was in de studententijd:-)
Wel woon ik op een schitterende plaats, echt twee minuten van het station(ik werk in Den Haag, dus ideaal, want bijna elke dag moet ik daarheen reizen). Ik woon bovendien in een hofje met een schitterende binnentuin. Mijn adres is Paviljoenshof 13, 2312 AW Leiden, 0629788066.
Volgend jaar Juli hoop ik weer terug te keren naar het Virulypad. Dit is een beetje afhankelijk van het werk want hier in Nederland wordt tegenwoordig alleen met tijdelijke contracten gewerkt...
Voor nu wens ik in ieder geval iedereen fijne feestdagen en hoop jullie weer eens te zien...Ook zijn jullie uiteraard welkom in het Paviljoenshof in Leiden dat momenteel middenin 3fm serious request ligt, dus het nationale programma om geld in te zamelen voor goede doelen...Mooi om te zien hoen enthousiast er hier geld ingezameld wordt voor de vrouwenslachtoffers in Ivoorkust en andere landen in risicogebieden.
Groetjes en tot 2012,
Isolde