Mister Nicaraguaverkiezingen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu Mister Nicaraguaverkiezingen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

Mister Nicaraguaverkiezingen

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

05 Oktober 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaal,
Het is nu maandag 5 oktober en mijn eerste weekend in Nicaragua is al weer voorbij.
Vrijdag zijn we in de middag naar Tepayec geweest, naar de Juan Diego school, de plek waar in Januari schoollokalen gebouwd gaan worden....Met de auto is het eerst een stuk over de weg richting de vulcaan Mombacho, daarna een stuk betonweg en vervolgens buiten het plaatsje Tepayec ligt de school, in een prachtige omgeving. Het ligt wat hoger, dus het is er wat koeler en bovendien ligt het eigenlijk aan de voet van de vulcaan. Het is overigens wonderbaarlijk hier hoe 1 enkel regenbuitje alles groen kan maken. En dat brengt me op een ander onderwerp; de droogte. Het is hier verschrikkelijk warm op het moment, 34 graden of meer en het is ontzettend droog...Het regent maar niet en men is echt bang voor de oogst.
Annyway, zaterdagavond waren de Mister Nicaraguaverkiezingen...Een man uit de grote familie deed mee en ging voor 1 van de drie hoofdprijzen...Wat een gebeurtenis..Eerst gingen met een gehuurde bus met de hele familie richting Managua....bepakt met fluiten, trommels, spanddoeken enzz hup Jesse, voor Granada kwam hij uit. In Managua aangekomen moesten we naar een zeer luxe hotel in de luxe wijk van Managua..Daar aangekomen moesten we in de bus blijven wachten want het bleek dat we door de achterdeur naar binnen moesten en die was nog niet open..en guess what, het begon pijpestelen te regenen en ze hadden alles mooi gemaakt buiten en er was geen regenschuilplaats...Uiteindelijk hebben we 2,5 uur met zo'n 600 mensen moeten wachten voor er een zaaltje gereed was, een zaaltje waar geen licht was, alleen noodaggregaat, en we moesten staan..Moet je voorstellen al die mensen opgepakt op elkaar, snikheet, niks te drinken, geen slok gehad tussen 17.00 uur en 01.00 uur toen het afgelopen was...en mensen die afkomstig waren uit heel Nicaragua, er waren kandidaten uit alle hoeken en gaten van Nicaragua.
Nadat het eindelijk klaar was begonenn de verkiezingen, de jongens waren vreselijk zenuwachtig en giingen op voor allemaal verschillende prijzen, de knapste, de vriendelijkste, de slimste enzz.
Vandaag stond het in beide kranten van Nicaragua...Ons "model"werd helaas derde....waardoor hij waarschijnlijk niet veel geld zal verdienen...
Het was geweldig om te zien hoe al die mensen genoten van deze avond..Iedereen was supernetjes gekleed!
Ik ben benieuwd hoe het jullie gaat??
Groetjes,
isolde