Muziek in de Barrios - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu Muziek in de Barrios - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

Muziek in de Barrios

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

07 November 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaal,

Vandaag heb ik weer van alles te vertellem. Allereerst een wat minder bericht en dan de leukere:-) Sinds 2 weken heb ik erge last van rugpijn en duidelijk alle kenmerken van een hernia, been en voet doet heel pijn..Ik heb alles op internet gelezen en heb begrepen dat ik het moet uitzieken.
Inmiddels ben ik eens gaan rondkijken om iets met muziek te gaan doen..Ik kan immers piano spelen en fluit spelen en inmiddels werk ik bij Ritmo en Los Barrios, een organisatie die zorgt voor muzieklessen in de armste scholen, donderdag heb ik zo'n muziekles gegeven door een vrijwilliger kunnen bijwonen, geweldig...Kijk maar eens op de website: Ritmo en los Barrios, Granada in Nicaragua.
Ook zal ik wat foto's hier neer zetten van de repetitie voor "het"grote concert van morgen. Kinderen van zo'n 10 scholen uit de omgeving worden morgenochtend om 09.00 uur hier naar Granada gebracht, naar het Casa de los Culturas en krijgen dan eerst ontbijt, dan gaan ze oefenen, dan volgt de lunch en dan weer oefenen, en dan om 16.00 uur het optreden. Het is een geweldige organisatie want er zullen mrogen zo'n 200 kinderen komen, dus vanochtend moest er wel een vrachtwagen met eten gehaald worden en morgen wordt dat allemaal klaargemaakt door de vrijwilligers.....300 sandwiches maken bijvoorbeeld:-)
Zelf werk ik morgen de hele dag mee aan de organisatie van het festijn, van 09.00 uur tot ongeveer 19.00 uur want de kinderen moeten natuurlijk opgevangen worden en begeleid. Voor de ouders is het soms lastig om hierheen te komen want ze hebben geen geld voor transport!
In de zomervakantie ga ik zelf ook muzieklessen geven als vakantie-activiteit met een blokfkluit...Ik ben hard aan het oefenen maar ik heb daarbij een vraag aan iedereen...Wie kan mij muziek opsturen voor kinderen, dus de noten...In heel Nicaragua kun je namelijk geen muziekboeken voor blokfluit krijgen!!!! Er is letterlijk niets,
Dus als iemand een tip heeft...Op internet heb ik gezocht maar vindt geen spaanse muziek met noten.


Groetjes,
isolde

  • 08 November 2009 - 09:18

    Tante Greeth:

    Lieve Isolde,
    Wat vervelend van je rug.Bewegen is meestal het beste.Je moet op je hakken en tenen kunnen blijven staan!!En geen moeilijkheden met plassen.Anders spoed.
    Wij zijn nog in Frankrijk.Twee maal zijn we intussen naar Nederland gegaan vanwege Oom Wytze.Zoals je waarschijnlijk weet is hij overleden.
    Mijn skype doet het bijna niet. Ik heb een paar maal geprobeerd contact met je te krijgen.Zonder resultaat.
    Veel werkplezier en lkiefs,
    Greeth.

  • 08 November 2009 - 14:07

    Isolde:

    Gisteren heb ik naar Frankrijk proberen te bellen maar zonder resultaat, de verbinding is momenteel erg moeilijk, waarschijnlijk speelt de hurcane een rol aan de andere kant van het land,
    isolde

  • 09 November 2009 - 12:33

    Jannie Zijlstra:

    Hallo Isolde,
    weet je het nog? Ik was een van je reisgenoten naar Iran! Zo af en toe bezoek ik je site en lees dan waar je allemaal weer bent geweest en wat je doet. Geweldig meid, petje af. Willem en ik hebben inmiddels ook niet thuis gezeten maar zijn nog niet in Latijns Amerika geweest.We waren wel op Curacao en Aruba. Je werkt dus niet meer voor Djoser? Om in het ontwikkelingswerk iets voor andere mensen te betekenen, dat lijkt me erg dankbaar werk. Kinderen zijn nog zo ontwapenend en leergierig. Ben je daar met meer Nederlandse collega's? Met Willem is ook alles o.k.We praten veel over onze reizen en belevenissen en ook over Iran. Het heeft mijn kijk op dat land en volk wel veranderd. Mijn ( dik) fotoalbum en veel info over dat land ligt momenteel in het Internationaal Vrouwencentrum hier in Den Helder als themamateriaal voor middelbare scholieren. Een vrouw, geboren in Iran vertelt daarbij over haar land, gewoontes, geloof etc. Wij hebben mijn albums al vaker gebruikt voor thamaochtenden in het Vrouwencentrum. Zo heeft het dubbel zin en is het niet alleen een souvenir voor Willem en voor mij.
    Wij gaan in december naar Java en Bali en zijn na Iran nog naar China(o.a Yangtze)Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en Marokko geweest. Ook geweldig geweest. Hoor je nog wel eens iets van Kitty en Bastiaan? We hadden een leuk groepje. Jammer dat we vast hebben gezeten op de luchthaven van Teheran maar dat was ook wel weer een avontuur.
    Al met al is dit nog een heel epistel geworden en hoop ik (misschien?) nog eens iets van je terug te horen? Ik heb helaas geen bladmuziek voor je in het Spaans.
    Veel succes daar verder, groeten van Jannie Zijlstra.
    Email: jvdens@quicknet.nl

  • 12 November 2009 - 13:26

    Isolde:

    Wat heb je leuk weekend gehad wat geweldig dat ze jou meenemen ga je dan met eigen vervoer de foto s zijn ook erg mooi ik zal kijken of ik muziek kan vinden met noten en kinder liedtes je bent ook van alle marken thuis je opleiding is breed dat er steeds weer dingen zijn die je kunt gebruiken ik heb pech met mijn verwarming de pomp is kapot de ketel al erg oud en jammer om te laten maken te duur omdat er meer onder delen kapot kunnen gaan de kachel is bijna klaar het wordt ook koud in huis ga straks een prik halen tegen de mexikaanse griep over drie moet ik een tweede monmenteel ben erg verkouden vooral in mijn hoofd hoop dat het gouw over gaat liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 205442

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: