FIJne feestdagen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu FIJne feestdagen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

FIJne feestdagen

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

25 December 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaal,

Allereerste iedereen fijne kerstdagen gewenst en natuurlijk een fijn oud en nieuw.
De laatste week was weer vol verassingen.... We hebben een geweldige laaste dag voor de kerstvakantie (2 weken) Donors hadden gezorgd voor cadeatjes bij de spelletjes, en we hadden kip rijst en bonen en muziek (natuurlijk weer heel hard) maar we erop gedanst terwijl anderen ons natspreiden vanwege de hitte, echt hel gaaf. Op 4 januari gaan we weer evrder.
Daarna was ik uitgevloerd en heb zaterdag, zondag en maandag het grootste deel van de dag en nacht geslapen. Vervolgens is Megan met Ernesto naar de Vernigde Staten vertrokken, een vreselijke trip, miami, boston, vol sneeuw dan uren rijden met een auto en dan met de boot naar een eiland waar haar ouders wonen. In de nacht van 31 januari op 1 januari komt ze weer terug. Met haar vader gaat het gelukkig wat beter, het enige is dat hij veel dingen gelijk weer vergeet, dus er zal ook wel wat met de hersenen gebeurd zijn naast de hsrtaanval.
Het toerisme hier in Nicaragua is volledig ingestort, er zijn vrjwel geen mensen.Opvallend is dat de toeristen die er zijn uit Canada komen. Canada schijnt economisch erg goed te gaan.
Ik ben de kerstdagen het hete Granada even ontvlucht en ben nu aan het starnd van las penitas vlakbij Leon waar ik al eerder geweest was...ongeveer 7 uur reizen van granada ...Gisteren is er een walvis aangepoeld, wat een vreselijke stank gaf....Hier wil ik evnme heel lui zijn en energie verzamelen voor de projecten die me in jenuari staan te wachten.
Ronald heeftmijn problemen met de DSB Bank overgenomen en na de kerstvakantie hoop ik de problemen p te lossen. Ook de problemen met mijn werk hoop ik in januari op te kunnen lossen.
Op 5 februari vlieg ik naar Ecuador waarvanuit ik naar Nederland zou vliegen maar een mens moet flexibel zijn:-) Ik krijg maar een visum voor 90 dagen en ga eerst in de jungle werken bij de Yanupami organisatie, uiteraard als vrijwilliger. Na ecuador wilde ik doorreizen naar Peru, om daar dan mijn vlucht naar Nederland te nemen maar de regio waar ik doorheen moet reizen is momenteel te gvaarlijk om dorheen te reizen, vandaar dat ik 20 april naar Suriname vlieg. Ik moet nu een visum aanvragen en het dichtbijzijnde consulaat voor Suriname is in Venezuela, caracas, dus de ambssade in Managua zei; mevrouw u moetr echt even naar Caracas gaan, alsof dat naast de deur is:-) Je maaakt hier wel wat dingen mee:-0 het leven is vol avontuur. Ik ga zo gauw mogelijk foto's versturen maar ik ben mijn draadje kwijt dus zullen jullie even moeten wachten,

Het beste aan allemaal,
Isolde

• 27 December 2009 - 16:53

Tante Greeth:

Isolde,nu begrijp ik het echt niet meer.Ga je nu naar Suriname en wat dan?.Blijf je daar?Misschien kun je daar werk vinden.Het is een prachtig land.In het onderwijs is daar misschien genoeg te doen.Veel sterkte!Liefs Greeth.

• 27 December 2009 - 17:17

Miriam:

Hallo Islode,

Fijne feestdagen en een gelukkig 2010 en veel succes met alles wat je het komende jaar gaat ondernemen.

Miriam, Wilfried, Marlie

• 27 December 2009 - 23:08

Isolde:

even voor de duidelijkheid, 5 februari ga ik naar ecuador om daar community-ontwikkelingswerk te doen en daarna ga ik op 20 april naar Suriname waar ik momenteel twee sollicitaties heb lopen. Het probleem is echter het visum...Je krijgt het meestal maar voor 90 dagen en moet het dan weer verlengen, dus dan moet je 60 dollar betalen hier in Nicaragua en mag weer voor 90 dagen blijven, dan moet je het land uit en weer in en dan kun je voor 90 dagen weer in het land blijven. Voor ecuador geldt dat ik alleen een visum voor 90 dagen krijg. Voor Suriname ben ik nu bezig en helpt matthijs mij want dat is helemaal ingewikkeld.
    Ik hoop dat zo allemaal duidelijk is.
    Leifs allemaal,
    isolde