Nicaragua en foto´s - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu Nicaragua en foto´s - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

Nicaragua en foto´s

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg isolde

18 November 2008 | Nicaragua, Matagalpa

Beste allemaal,
Vandaag ben ik al weer aangekomen op de tweede plaats van Nicaragua., Matagalpa dat n de bergen ligt, heerlijk koel en voroal bekend is vanwege de koffieproductie.
De afgelopen twee dagen heb ik in Leon doorgebracht. Zondag ben ik naar het strand in de buurt geweest, nog wel 2 uur over onverharde wegen)ze kennen hier weinig verharde wegen= en heb ik gezien hoe de nicaraguenzen hun zondag vieren. Toen ik terugkwam zag ik allemaalk vlaggen van de FSLN, de linkse partij avn de Sandinisten. Bovendien waren er opstootjes, brandende banden etc..Wat bleek de liberalen was verhinderd een demonstratie te houden, wegen geblokkeerd met banden enzz. Vorige week zijn hier gemeenteraadsverkeizingen geweest die bizonder corrupt zijn verlopen, Ortega heeft geweigerd waarnemers toe te laten en de liberalen zijn in de verkiezingen geboycod. het zal nog wel enige tijd duren voor de gemoederen kalmeren, mensen hebben zwaar genoeg van de dictatuur van Ortega en proberen nu een andere koers te gaan varen, iets wat het land erg nodig heeft gezien bijvoorbeeld de vresleijk toestand van de wegen.
Gisteren heb ik samen met twee Belgen een vulcaan beklommen, die helemaal kaal is. Nicaragua is het land van de vulcanben, 15 waarvan er zevenb actief zijn. Ze worden voortdurend in de gaten gehouden door seismologen.Van de vulcaan waar wij geweest zijn zijn we afgerend, wel grappig om door het geruis te rennen. Daarna zijn we met een Jeep over echt onmogelijke wegen, wandgaten enz..naar een meertje gereden wat een uitloper van het meer van Managua is, erg mooi..Na een flinke wandeling konden we ons te rusten leggen in een hangmat die de gids meegenomen had.
Onderweg heeft hij veel uitleg gegeven over de suikerriet door export bestemd is en de lokale teelt..en verder veel vogls laten zien, ik vergeet de naam altijd weer.
Vandaag ben ik naar Matagalpa gereisd waar ik nu sinds twee uur ben. Ik ga nu de foto´s uploaden..Ze zijn van El Salvador en de eerste indrukken in Nicaragua.Na een uur wachten heb ik nog maar 2 foto´s, de computers hier kunnen dit niet aan, computer van 10 jaar gelden, foto´s zullen moeten wachten
Groetjes,
allemaal,

• 20 November 2008 - 14:15

Mamma:

Wat fijn weer iets van jou te horen Ga je tot 1 decemder steeds reisen Ik zal blij zijn als je weer een vast adres hebt Ik heb drie dagen achter elkaar steeds een paar tikken op mijn telefoon gehad en dan was het weer weg Heb jij geprobeerd te bellen Kun je daar een goede kamer krijgen En het eten is dat een beetje redelijk We krijgen dit weekend witenterse buien in de Ardennen verwachten ze tien centimeter sneew Ik heb een erg mooi concert gehad de muziek was erg mooi Ik stop ,liefs

• 20 November 2008 - 20:18

Isolde:

Ha mamma,
    bellen heb ik niert gedaan, ik ben steeds op ongelukkige tijdstippen in een internetcafe.
    tot 1 decmber blijf ik onderweg en ik ga proberen dan 6 weken een kamer met keuken en badkamer te krijgen, daarover ben ik nu ook aan het praten, het vrijwilligershuis zag ik niet zo zitten want er zijn vooral jongeren en ik heb wel zin om eens een beetje een eigen plekkie te hebben..in de winkels is hier wel van alles te koop en dan kan ik zelf een beetje eten. Het eten hier in de bar´s en cafe´s begint me wat tegen te staan, ´sochtend gallo pinto (rijst, zwarte bonen), ei en gebakken banaan..Als ik een eigen plek heb kan ik ook eens wat anders eten, ik eet bijvoorbeeld vaak een hamburger tussen de middag, er is verder niet zoveel te krijgen..vanochtend heb ik hier in esteli wel gebak gehad, dat was lekker.
    groetjes en alles gaat goed,