Al heel veel gedaan!! - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van isolde steen - WaarBenJij.nu Al heel veel gedaan!! - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van isolde steen - WaarBenJij.nu

Al heel veel gedaan!!

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

30 Juli 2009 | Costa Rica, Sarapiquí

Beste allemaal,
In de eerste 10 dagen hebben we al ongelovelijk veel gedaan en gezien. Eerst in San Jose, de groep kwam keurig op tijd aan en daarna hebben we de eerste dag een wandeling gemaakt door de stad en 'savonds hebben we in een prachtig restaurant gegeten. De volgende dag zijn we vertrokken naar Quepos waar we helaas in de stromende regen het park beozht hebben...We hebben onderweg heel veel regen, het is regentijd...Wel hebben we onder leiding van een gids veel vogels en andere dieren gezien. Na quepos zijn we naar Monteverde gegaan waar we een twilight walk gedaan hebben en veel kikkers en spinnen hebben gedaan. Daarna hebben we de volgende dag de canopytour gedaan, inclusief tarzanswing.....ongelovelijk eng maar zeker de moeite waard. Daarna hebben we gewandeld over de hanbruggen waarna we naar de vlindertuin zijn gegaan...In de avond hebben we de kikkertuin bezocht en in de Palm Tree gegeten (gerda weet je nog wel). De volgende dag hebben we de beroemdste vogel gezien van Costa Rica, de quetzal waarna we een wandeling gemaakt hebben door het parque nuboso verde.
Vervolgens zijn we vertrokken naar La fortuna, waar we de lavastroom gezien hebben in zeer kleine stroom.
Onderweg hebben we weer veel vogels gezien. Daarna zijn we de vogende dag naar hacienda Guachipilin gegaan waar we een waterval bezocht hebben en de thermale baden...je moet je met modder daar insmeren e het schij goed voor je huid te zijn. De volgende dag hebben we een stevige wandeling gemaakt door het Park Rncon de La Vieja....Daar vond je veel fumaroles, en vulkanische activiteiten.Vervolgens hebben we vanuit La Fortuna een tocht gemaakt met een boor bij de grens van nicaragua, we hebben er een heel bijzondere brulaap gezien, de zogeheten albino brulaap. Daarna hebben we de dokter bezocht want we hebben een zieke en dit was de laatste mogelijkheid voordat wij helemaal van de beschaafde wereld verdwijnen. Nu zijn we in sarapiqui en heb ik mijn eerste rustige muiddag om mail bij te werken...een deel van de groep heeft geraft en verder stroomt het hier van de regen, dus het zwembad is geen op tie. Morgen gaan we naar Tortuguero en hopen daar de groene zeeschildpad te zien.
Ik heb een jonge groep en een volle bus, 20 mensen en de sfeer is prima,
Groetjes,
Mail eens wat uit Nederland,
Isolde
NB foto's krijg ik van de deelnemers.

  • 30 Juli 2009 - 21:19

    Ha Isolde,:

    Jazeker weet ik dat restaurant nog met die boom midden in het restaurant en natuurlijk die lekkere coctails, weet je nog? of die dure wijn? Je kon er ook heel mooi zitten om op je laptop te werken en beneden was een internetcafe, of niet?
    Dat jullie de quetzal gezien hebben, die had ik ook graag willen zien. Gelukkig heb ik wel papagaaien en kaketoes gezien. Zijn jullie ook nog bij la caniche en de kaasmakerij van de quackers geweest? In wat voor hotel zaten jullie? Niet in la suede?
    Wat jammer voor de mensen dat het steeds zo regent. Het weer hier is trouwens ook erg wisselvallig.
    Heb jij ook deelgenomen aan de canopytour? Het is toch wel fijn als je de plaatsen al kent. Ik bent benieuwd wat je straks vind van Panama.
    Hier is alles goed.
    Groetjes van Gerda

  • 02 Augustus 2009 - 11:28

    Miek:

    Hola Isolde,
    Ik heb net een lang bericht ingetypt en toen zonder te verzenden, even gekeken wanneer jij weer terug komt naar Nederland(bericht van 8/7) en resultaat... bericht weg,dus nu maar weer opnieuw beginnen,Bale!
    Het is nu zondagmiddag en het regent, maar volgens de berichten zal het later opklaren en wordt het weer zonnig en warmer de rest van de week.Ik ga nu maar mijn administratie doen en mijn e-mails beantwoorden.
    Later ga ik naar Haarlem om bij een vriendin(42 jaar,1ste kind) te slapen ,die hoog zwanger is en haar man zit in het buitenland ,ze wil 's nachts niet graag meer alleen zijn.
    Jammer dat jullie zoveel regen hebben.Bij het lezen van jouw verslag komen de beelden uit Costa Rica weer boven.In Tortuguero hebben we een schilpad haar eieren zien leggen vlak voor mijn voeten ,in trance ging ze maar door en maakte de kuil later met haar vinnen dicht.Prachtig dit is een van mijn ontroerendste reiservaringen en blijft op je netvlies hangen.Het is een heel bijzondere ervaring net alsof je Special Guest bent bij de opnamens van National Geografic.
    Ik hoop dat jullie ook schilpadden spotten.
    Wat ga je in Panama bezoeken, ook weer veel natuur en uiteraard het Panamakanaal of zijn er nog andere bijzondere plaatsen.
    Imke is met haar ouders 4 weken in Indonesie en wil het liefst de hele dag in het zwembad ze gaat pas na de vakantie op zwemles maar is al een echte waterrad.Ik mis haar wel.
    Voor jou een heel goede reis verder,zonder strubbelingen hoop ik en tot ziens in Nederland.
    Liefs, Miek

  • 02 Augustus 2009 - 12:41

    Isolde:

    Je laaste vehaal is erg erg mooi over al die dieren is het natuur park is dit je tweede groep al fijn dat het zo goed gaat
    veel niews heb ik niet het is hier erg rustig Maandag ga ik de begravenis van annet in Haren Coba komt met Ineke uit Amsterdam naar Workum anders moest ze zaterdag al komen en moest ze steeds ovestappen omin Zuchrig te komen en dinsdag had ze een afspaak Nu kan het in een dag Ineke heeft nog vacantie Ik hoor of zie je nu gauw Ronald is nu in spanje het is daar erg warm dertig tot veertig graden mij te warm hier is het echt hollands meer een paar mooie dagen en dan weer onweer en paar dagen regen tot gauw ikhoor wanneer je weer thuis bent
    liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 205384

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: