Een "bewogen"Week - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu Een "bewogen"Week - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

Een "bewogen"Week

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

18 Oktober 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaal,

Deze week was een week met heel veel ontwikkelingen. Afgelopen maandag opende ik Nederland Nu om te lezen dat de DSB Bank op vallen stond, en laat ik daar nou net een deel (waarvan ik hier wel twee jaar kan leven) van mijn spaargeld hebben staan..Stress dus. Vervolgens was die maandag de afspraak dat we naar de dierentuin zouden gaan, maar na een busrit van 45 minuten bleek de dierentuin gesloten te zijn...Goede raad was duur, dus besloten we nog een keer naar Catarina te gaan at betekende dat we met de bus, taxi, mototuk tu enzz moesten reizen...We waren uitgeput toen we thuiskwamen.
De volgende morgan kwamen twee onheilsspellende berichten, mijn werk stopt...Ze hebben geen financiering kunnen vinden voor deze zeer kwetsbare groep...en dat voor rijk land al Nederland, werkelijk belachelijk. Daarna kwam oma in huis..Ze heeft vorige week zaterdag een operatie gehad waar ze heel ziek van werd, nu slaapt ze op de kamer van ernesto waar airconditioning en rust aanwezig is...:-) Gelijk was het hier een hele drukte, er slaapt nu elke nacht iemand van de familie bij haar en dinsdag hadden we 10 mensen van de femailie bij de lunch en 'savonds zaten de mensen op een rij om haar te bezoeken..Nu is de rust weer wat weergekeerd en het gaat gelukkig wat beter maar het zal nog wel even duren voor de weer helemaal beter is....ze moet het echt rustig aan doen.
Zelf heb ik deze week weer allerlei scholen en vrijwilligers bezocht en voorlichting gegeven op onze dinsdagmeeting en bovendien ben ik bezig met het schrijven van een projectplan, mijn cv aan het vertalen in het engels en spaans en nog heel veel meer dingen.
Gisteren ben ik, nu met vijf kinderen, alsnog naar de dierentuin geweest...Was erg leuk, de kinderen genoten volop Ik ga proberen wat foto's op te laden...
Tot horens,
isolde