Een "bewogen"Week - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu Een "bewogen"Week - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

Een "bewogen"Week

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

18 Oktober 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaal,

Deze week was een week met heel veel ontwikkelingen. Afgelopen maandag opende ik Nederland Nu om te lezen dat de DSB Bank op vallen stond, en laat ik daar nou net een deel (waarvan ik hier wel twee jaar kan leven) van mijn spaargeld hebben staan..Stress dus. Vervolgens was die maandag de afspraak dat we naar de dierentuin zouden gaan, maar na een busrit van 45 minuten bleek de dierentuin gesloten te zijn...Goede raad was duur, dus besloten we nog een keer naar Catarina te gaan at betekende dat we met de bus, taxi, mototuk tu enzz moesten reizen...We waren uitgeput toen we thuiskwamen.
De volgende morgan kwamen twee onheilsspellende berichten, mijn werk stopt...Ze hebben geen financiering kunnen vinden voor deze zeer kwetsbare groep...en dat voor rijk land al Nederland, werkelijk belachelijk. Daarna kwam oma in huis..Ze heeft vorige week zaterdag een operatie gehad waar ze heel ziek van werd, nu slaapt ze op de kamer van ernesto waar airconditioning en rust aanwezig is...:-) Gelijk was het hier een hele drukte, er slaapt nu elke nacht iemand van de familie bij haar en dinsdag hadden we 10 mensen van de femailie bij de lunch en 'savonds zaten de mensen op een rij om haar te bezoeken..Nu is de rust weer wat weergekeerd en het gaat gelukkig wat beter maar het zal nog wel even duren voor de weer helemaal beter is....ze moet het echt rustig aan doen.
Zelf heb ik deze week weer allerlei scholen en vrijwilligers bezocht en voorlichting gegeven op onze dinsdagmeeting en bovendien ben ik bezig met het schrijven van een projectplan, mijn cv aan het vertalen in het engels en spaans en nog heel veel meer dingen.
Gisteren ben ik, nu met vijf kinderen, alsnog naar de dierentuin geweest...Was erg leuk, de kinderen genoten volop Ik ga proberen wat foto's op te laden...
Tot horens,
isolde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 205439

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: