Gegeten met Indiaanse familie uit Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu Gegeten met Indiaanse familie uit Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu

Gegeten met Indiaanse familie uit Galapagos

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

30 Maart 2010 | Ecuador, Quito

Beste allemaal,
Een paar uur geleden ben ik, na een flinke vertraging, in Quito aangekomen. Onderweg werd de bus tegengehouden door een corrupte ambtenaar (een politieman) die de conducteur en chauffeur geld wilde afpersen wat echter niet gelukt is...Echter de bus liep wel leeg, de meerderheid van de mensen zegt "betaal maar gewoon"dan kunnen we verder. Het is hier heel gewoon dat chauffeurs om een rijbewijs of een ander document gevraagd wordt en als ze niet betalen, mogen ze uren wachten...Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor vrachtwagenchauffeurs die soms dagen moeten wachten, als ze niet willen betalen in ieder egval, voor ze het benodigde document krijgen en de overheid verandert de regels steeds. Ook voor verlengingsvisa moet je hier bijvoorbeeld grof geld betalen, als je 1 dag te laat bent mag je al 240 dollar dokken!!
Anyway, ik heb gisteren een prachtige dag gehad in Banos....Het was de "Dia de los Ramos "een week voro Pasen en dat betekende dat er ongelooflijk veel verschillende indiaanse groepen op pad waren. Zelf heb ik een fiets gehuurd en ben langs de cascades gereden een prachtige fietsrit tot het "devil's eye"waar een soort mytisch verhaal achter zit van een verloren liefde. Om 11.00 uur rammelde ik van de honger en ben in een tentje gaan zitten waar even later een indiaanse familie neerstreek..Ze nodigden mij uit bij hun aan tafel te komen zitten. Wat bleek zij kwamen uit Galapagos met de hele familie om een stuk land in de buurt van Banos te bewerken...mensen investeren hier in land. Een keer in de acht jaar vlogen ze naar Quito, wat voor de inheemse bevolking erg goedkoop is, en dan huurden ze een truck en de hele familie gaat voor- en vooral achterin...Ik heb families gezien van zo'n 20 man in de truck gisteren en dan gaan ze op stap met zijn allen en slapen in de truck (je moet niet vergeten dat het heel koud 'snachts is maar ze hebben heel veel lagen om en prachtige, zelfgemaakte dekens...Trouwens ze maken alles zelf en dat ziet er heel kleurrijk uit want elk gebied heeft een andere kleur omdat er ook heel veel verschillende groepen zijn. De indigenas en mestiezen leven echter volkomen apart van elkaar, iets wat mijn taxichauffeur hie rin Quito ook zei, ze hebben aparte wijken waar indigenas wonen...ik denk een tijdbom, want ze hebben hier heel grote families en maken nu 30 procent van de bevolking uit en als je over demonstraties leest zijn het heel vaak inheemse bevolkingsgroepen bijvoorbeeld tegen Shell of andere grote gasoliebedrijven die veel land verwoesten.
Groetjes en de foto's zijn van het landschap bij Banos en mijn maaltijd,
isolde

  • 30 Maart 2010 - 08:01

    Gerda:

    Ha Isolde,
    Wat leuk (en minder leuk) om op deze verschillende manieren het land te leren kennen. Heb je lekker genoten van hun warme gastvrijheid? Vooral die foto vond ik erg leuk. Waar zit je met pasen?

  • 30 Maart 2010 - 09:32

    Joziene:

    Hi Isolde,
    wat maak je toch ontzettend veel mee. Echt super!
    Veel plezier daar!
    Groetjes,
    Joziene

  • 30 Maart 2010 - 19:20

    Isolde :

    Wat een leuke foto/s het ziet er erg mooi uit ik hoop dat erg zult genieten ik ben vanmorgen om acht uur bloed laten prikken En ik moet naar de oogarts het gaat niet goed met mijn ogen ik hoop dat ik gauw geholpen kan worden van daag was fenna jarig we hebben thuis gevierd harrie woont al in verzorging hius we hebben met 11 mensen in het verzorging huis gegeten dat had fenna bstelt erg gezellig ikwas om 2uur weer thuis ik stop lief mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 205443

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: