Foto's Kinderdagverblijf en Otovalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu Foto's Kinderdagverblijf en Otovalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu

Foto's Kinderdagverblijf en Otovalo

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

18 April 2010 | Ecuador, Quito

Beste allemaal,

Gisteren ben ik naar Otavalo geweest en in de omgeving daarvan. Het is prachtige natuur en ook veel plaatsen waar nog veel indigenas wonen. Elke plaatsje heeft zijn eigen specialiteit bijvoorbeeld, leer, biscuiten, weven enzz. Ook worden er in deze omgeving veel rozen gekweekt wat betekent dat het land uitgeput raakt maar dat mensen nu dus wel geld hebben.
Otavalo en omgeving staat bekend om de vele groepen indigenas die er leven en die het "rijkste"van Ecuador zijn. Ik heb foto's opgenomen van een klein restaurant van een jonger echtpaar die net iets zijn begonenn in Otavalo.
Achter de omgeving gaan veel plaatselijke verhalen schuil over vulcanen die soms huilen(als het regent) en verhalen over moeder en vadergoden..Deze vulcanen barsten nu dus niet uit...Gisteren hoorde ik het verhaal over de Ijslandse vulcaan...moest er wel omlachen want ik leef al anderhalf jaar tussen de vulcanen, ook nu in Quito maar nooit zijn ze vlakbij actief geweest. Er zijn nu heel veel toeristen hier gestrand wat wel gezellig is...Ik heb veel aanspraak:-) Alle intercontinentale vluchten zijn namelijk geschrapt, KLM enzz... Die mensen zitten hier dus nu letterlijk vast maar wel in een mooi en rustig Quito.
Groetjes,

• 21 April 2010 - 19:09

Isolde:

isolde, ik heb je bericht via Niek doorgekregen en kan morgen wel even bellem het het surinaamse consulaat. Zeg maar wat ik moet doen, gr. Ronald

• 21 April 2010 - 21:42

Isolde Steen:

ha ronald,
    even via de website ik heb je hotmailadres gemaild met de uitleg van de situatie.

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Totaal aantal bezoekers 205438