"Het paradijs" - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu "Het paradijs" - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu

"Het paradijs"

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

03 April 2010 | Ecuador, Puerto López

Beste allemaal,
Sinds gisteren ben ik aangekomen in het paradijs, een werkelijk schitterende hosteria...Jullie moeten maar eens kijken op de site hosteria mandala http://www.hosteriamandala.info/
Zelf heb ik een kamer met een prachtig uitzicht en net heb ik een wel een half meter grote leguaan gezien. Mijn kamer is een zaal met alles van natuurlijke materialen gemaakt in het plaatsje hier dichtbij. Ik blijf hier tot 15 april en heb ook nog eens uitstekende internetverbinding met uitzicht op een palmstrand en de oceaan:-)
Ik ga hier vanaf maandag helpen bij een guarderia(kleine kinderen ga ik een beetje helpen bij de eerste woordjes engels). Deze guarderia is een zogeheten serviceproject van de hosteria.
Anyway, Ik heb weer heel wat foto's en veel dingen gezien en beleefd.
Vanuit Quito heb ik dus het vliegtuig genomen naar Manta, op een haar na (ik werd al omgeroepen) heb ik mijn vliegtuig gemist...Hoe dat kwam? Ik stond in de verkeerde rij anderhalf uur, het was chaos op de nationale luchthaven en ik dacht manta, dat is goed maar het was een andere maatschappij! Toen ik bij de goede bali aankwam had ik 10 minuten om in vliegende vaart mijn bagage af te geven en door de douane naar het vliegtuig te rennen, vreselijk maar ik heb het gehaald en mijn bagage is ook aangekomen:-)
In manta ben ik twee nachten geweest en heb geslapen in een hostel waar nooit "extranjeros"komen, ik was dus een interessant studie-object...in de hele stad trouwens waren heel veel nationale toeristen( het is immers paasweekend) maar geen vreemdelingen.
De eerste dag ben ik naar het strand geweest dat vlak bij mijn hostel lag...Er waren veel toeristen en je had uitzicht op de haven, die echt heel groot is. Manta is de grootste plaats van de Manabi provincie en echt een havenstad.De volgende dag ben ik vroeg op pad gegaan om eerst de visafslag te bekijken...natuurlijk gigantisch veel mannen maar ook gigantisch veel vis...hele grote exemplaren heb ik gezien en wat vies is dat villen toc met al die koppen liggend op de rotsen. Daarna heb ik een rammelbus(maar wel een schitterend exemplaar, met allerlei bellen en kleuren)genomen naar Monte Christi waar ik een deel van het productieproces van de Panamahoeden heb gezien. Het weven, het drogen, het strijken en ik heb geleerd hoe je fijne van groffe hoeden kunt onderscheiden...De meest fijne kosten zo'n 300 dollar maar kosten ook 3 maanden werk.
Na de Monte Christihoeden heb ik het plaatselijke museum bezocht om wat te weten van de achtergrond van de streek. Er wonen hier heel weinig Indigenous maar in het verleden zijn er wel veel geweest (ver voor de zogeheten meso-amerikaanse culturen, maya en zo).

Ik sla dit even op en vervolg dan in de volgende
isolde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 205442

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: