Eemn beetje teveel kñote dingen op een dag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu Eemn beetje teveel kñote dingen op een dag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

Eemn beetje teveel kñote dingen op een dag

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

12 Mei 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaañ,

Vamdaag is duidelijk een zwarte dag en ik verlang naar advies, heb tich keer proberen te bellen maar met het tijdsverschil is dat niet makkelijk.

• 13 Mei 2009 - 10:12

Marianne:

Ik heb een mailtje naar je yahoo-adres gestuurd. Ik ben in principe de hele dag te bereiken via Skype.

Liefs,
    Marianne

• 13 Mei 2009 - 11:34

Gerda:

Hoi Isolde,

Ik hoorde gisteren van Liz dat je gebeld had en heb je proberen terug te skypen, maar kon geen verbinding krijgen, en net ook niet.
    Ben vanavond na 22.00 uur wel weer thuis. Advies weet ik niet of ik heb, maar in ieder geval mogelijk een luisterend oor.
    Sterkte met alles en neem geen overhaaste impulsieve besluiten.

• 14 Mei 2009 - 15:00

Ronald:

Ik ben over 2 uur bereikbaar. Ik snap de problemen niet helemaal maar je kunt me over 2 uur bellen.

• 15 Mei 2009 - 05:15

Ronald:

Blijkbaar lukt het niet om er telefonisch doorheen te komen. Daarom laat ik je weten wat ik van de sores vindt zonder de indruk te hebben dat ik alle details ken.

Ad 1. Als er een reis buiten je schuld wordt afgelast zouden er geen extra kosten mogen optreden.

Ad 2 en 3. Het is altijd zo dat als je in je iegen huis woont je geen huurders kunt hebben. Het werken bij een reisorganisatie zorgt ervoor dat je verzekerd bent en rondkomt. Ook lijkt me de combinatie reisleiderschap (veel verschillende conatcen met mensen van verschillende pluimage, band met Nederland) en vrijwilligerswerk in Nicaragua (tweede huis, iets goeds doen) een goede. Ik weet niet of je alleen met het laatste rond kan komen en het leven in een land als Nicaragua is, zo blijkt soms uit je verhalen, zwaar.

Ad 4. Het project loopt en zal, als je het kan overdragen voor een periode, blijven lopen.

Ad 5. Welke reizen heb je afgesproken en wat kunnen ze niet toezeggen? Ik begreep dat je meerdere reizen achter elkaar had afgesproken.

Ad 6. We hadden een eerder plan gemaakt met je bovenbuurman, mamma en tante greet over je medicijnen en van je verzekering kan ik niks zeggen. Het is altijd prettiger om dat zelf te regelen.

Ad 7. Dit is vervelend maar hoort als ik je eerdre berichten lees bij het land.

Kortom, zet alle voor- en nadelen tegenover elkaar, neem geen beslissing als voor je gevoel het glas halfleeg is maar wacht tot je weer een positievere kijk op de idingen hebt en beslis dan. Ik zou de combinatie van de twee houden maar van adviezen trek je je toch niet altijd iets aan.

Liefs, Ronald