Mijn laatste week - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu Mijn laatste week - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

Mijn laatste week

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

23 Juni 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaal,
Gisteren zijn we met de testen begonnen en het valt op dat rekeken beter scoort dan taal, we moeten alle resultaten nog bekijken maar dat is wel bijzonder, verder heb ik gisteren weer een interculturele uitwisseling gedaan maar dat loopt nog niet zo, het engels van de
urwaykids is niet zo goed en van de nicaraguaanse helemaal niet, ze zijn ervan geschrokken en we hebben het maar stopgezet.
met mijn inmiddels 6 urwaykids gaat het als een speer, echt leuk kost veel tijd maar is wel heelleuk. Momenteel ben ik aan de hand vanm foto's kids laten raden waar het is, het zijn allemaal eigen foto's..Zo probeer ik ze wat geogafische kennis bij te brengen, oh misschien wisten jullie dat niet ik ben nu geschiedenis en aardrijkskunde expert geworden.
Vanavond word ik toegsproken voor het afscheid en ik heb een heel leuk boekje gekregen dat ik kan gebruiken voor sponsorbijeenkomsten in nederland die ik zeker ga organiseren.
Omdat er op de cornisland ook twee heel interessante onderwijsprojecten zijn vertrek ik 29 juni met het vliegtuig daarheen voor 10 dagen, kan ik mijn costa rica panama reis voorbereiden, praten met de onderwijsmensen daar en even lekker relaxen want ik heb erg hard hewerkt de laatste 4 maanden. Op 20 juli vertrek ik dan naar San Jose voor de Copareis en daarna weet ik nog niet..Djoser heeft me nog geen uitsluitsel gegeven of ik naar Nederland terugmoet voor spanje/portgal of niet...Spannend dus allemaal.
Mijn uis is voor een maand tot 19 juli verhuurd aan een IT expert die wachtende is op zijn nieuwe woning...
De film is goed gelukt . Zaterdag hebben we zitten editten en nu nog tititels en een voice over en dan kan hij naar het ministerie en we hebben al een youtube link...
Jullie horen het wel,
Er gebeurt weer veel...ik moet nu naar school voor de testen, dus tot horens,
Isolde

  • 27 Juni 2009 - 22:37

    Gerda:

    Ha Isolde,
    Vandaag is je kaartje aangekomen. Bedankt nog. Hier is het schitterend weer. Vandaag ben ik naar het Afrika festival geweest. Heel erg leuk.
    Heb allemaal leuke dingen gedaan de laatste tijd. We zijn met de hele familie 24 man/vrouw een weekend wezen varen in Friesland en de kop van Overijssel.
    Heel gezellig en ook mooi weer gehad. Ik heb een cursus Reiki gedaan en volgende week heb ik vakantie. Ben benieuwd waar ik terecht kom. Je weet ik ben net als jou soms erg inpulsief, maar ja dat maakt het leven ook wel eens verrassend en leuk. Liz is geslaagd en is lekker aan het feesten. Ze gaat na de vakantie op kamers en heeft veel zin in haar nieuwe leven met een andere studie. Voor mij zal het wennen zijn, maar ben blij dat ze haar eigen keuzes maakt.
    Ben blij te horen dat het goed met je gaat. Veel plezier op de Corn Islands. Wanneer kom je terug naar Nederland?

    Nou blijf gezond en tot horens.

  • 28 Juni 2009 - 19:05

    Monique:

    Hoi Isolde,

    Ik wens je een hele fijne tijd op Corn Island en hoop dat je een mooie reis door costa rica hebt. Hier gaat alles goed. Ik heb net een nieuwe laptop dus dat is ook weer even wennen. Veel afsluitingen en feestjes i.v.m. de komende vakantie, je weet wel hoe dat gaat.
    Hou je goed. Ik ben benieuwd wanneer je weer naar Nederland komt.

  • 01 Juli 2009 - 00:42

    Thijs Sas:

    Hoi Isolde,
    heb je gegoogled en kwam hier terecht. Je bent dus in Nicaragua. Wat doe je daar? Prachtiger foto's van je gezien.
    Warme groet,
    Thijs

  • 01 Juli 2009 - 01:38

    Isolde:

    ha thijs,
    Inmisddels heb ik sinds 1 september vorig jaar alle zekerheden in het leven opgezegd en werk als vrijwilig ontwikkelingswerkster, zonder enige betaling ook niet voor onderdak en eten, als je ons wilt steunen ga eens naar de site van La Esperanza Granada en daar kun je lezen wat we allemaal met de acht scholen doen. We hebben net een xo computerporject afgerond, voor eerste klassers, speciale computertjes voor het leren lezen en rekeken. Zaterdag hebben we film geedit daarover die we nu wereldwijs gaan verspreiden na toestemming van de overheid. Als je nog bedrijven weet die ons zouden kunnen sponsoren,
    Graag..Het is een heer;lijke ommezwaai in het leven,
    Isolde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 205443

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: