De Corn Islands - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu De Corn Islands - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

De Corn Islands

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

02 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaal,
Eergisteren ben ik dus naar de Corn Islands vertrokken. Alleen de reis erheen was al een belevenis. Je zit in een vliegtuigje van 12 personen en niet alle bagage kon mee, dus je had groepsjes die konden gaan (overigens heb ik dat vliegveld ook heel veel privejets gezien, dus ook veel rijke peren hier, corrupt?)Onderweg vlogen we natuurlijk heel laag zodat je goed kon zien hoe onbewoond en hoe ondringbaar Raas is, dat is de provincie waar ik over heen vloog.
Aangekomen werd ik in 5 minuten naar mijn paraisoclub gebracht die eerlijk gezegd op internet er mooier uitzag dan in werkelijkheid, er wordt momenteel heel wat gerestaureerd en vernieuwd. Alla de eerste avond ben ik nog anel voor 18.00 uur (donker) naar het ditchtbijzijnder "dorp"gelopen en enige. Je vindt hier veel houten huizen, echt caraibisch dus en de mensen spreken Mosquito, velen komen van het vasteland waar ook misquito wordt gesproken (van de mosquito-indianen) Ik versta daar niks van. In het enige dorp dus staat een grote visfabvriek waarvan de eigenaar een gigantisch groot en mooi huis heeft, ook bezit hij 40 procent van het land van dit eiland.
Ik weet niet of ik dat al eens verteld heb maar nicaraguanen leven van 1 of 2 dollar per dag, dus de huizen zijn hier van hout en staan op palen wat echt een carabisch gevoel geeft.
Mijn eerste dag hier ben ik een stevige wandeling gaan maken en je gelooft niet wat je ziet, gigantische witte stranden met Palmen, mooie hotel (misschien van Morgan, eigenaar eiland)geen toerit te bekennen, en natuur op zijn mooist..Tussendoor vind je natuurlijk de hutjes van de gewone mensen die heel aardig zijn en me zelfs waarschuwden toen ik een pad in wilde ingaan waarvan ze zeiden dat er veel berovingen plaatsvonden.
Wat betreft mijn werk bij urway heb ik hier grote probklemen, al de eerste avond heb ik met Mike (de eigenaar) het probleem proberen op te ossen en gisteren heb ik mijn ict manger gebeld die ook geen oplossing niet weet en juist nu is het heel druk, ik heb vanaf volgende week gedurende maand 9 researchers onder mijn hoede omdat iedereen met vakantie gaat edn ik dus vakantiecoach ben geworden, kan ik mooi een extrtje verdienen. Gisteren met een taxi nog naar een internetcafe geweest en daar heb ik gelukkig een paar dingen kunnen doen maar het kost me momenteel zo'n 4 uur per dag want ik moet dus op allerlei geleende computers werken, en een elastiek voor mijn haarheel vervelend.
Vandaag brak ook hier het regenseizoen aan wat betekent dat het het grootste deel van de dag geregend heeft en oud is....Heerlijk:-)
Ik ben vandaag veel met de computer en urway beziggeweest en verder gelopen naar het dorpje om inkopen te doen, ik heb een balpen gevondenen een elastiek voor mijn haar en een korte broek met ingebouwde onderbroek, hetzelfde geldt voor het tshirt met ingebouwde bh...Dat kopen mensen hier veel wel handig, heb je geen ondergoed nodig.
Toen ik hierhaan ging was ik een beetje bang vanwege effe opslaan ik werd net uit internet gegooid

  • 15 Juli 2009 - 21:11

    Miek:

    Hola Isolde,Wat leuk dat je terug komt en je reizen voor Djoser doorgaan.Jammer dat je zo slecht weer had op de Corn Islands.Ik ben net terug uit Sicilie, daar was t heel zonnig en warm 35 tot 40 graden in het binnenland.Ik heb de cultuur ; de oude Griekse tempels, theaters etc. bewonderd en de Etna beklommen van 2000 tot 3300 m een zware klim maar de moeite waard.Er lag nog sneeuw bovenop.Ik was met een Vlaamse groep van 9 vrouwen en ik de enige Nederlandse dat was wel even wennen maar heel gezellig.De reisleider was de zoon van een Italiaanse mijnwerker die natuurlijk goed Italiaans sprak en Sicilie kende.Een heel aardige sympathieke man.Veel gezien en vooral ook lekker gegeten!Ik ben al weer aan het voorbereiden voor het bezoek van de muurschilder uit Nicaragua in augustus komt hij aan en in september is hij in Leiden..Hij komt 2 weken en werkt op een school en voor Gemiva bij Cronesteyn.Het is hier nog steeds mooi weer al waaide het hier vandaag wel hard ,maar voor vrijdag en in het weekend wordt regen voorspeld.
    Ik hoop dat je kamer snel in orde komt en dat het lukt met je al je Kids.Groetjes, Miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 205447

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: