Terug naar Nederland - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu Terug naar Nederland - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

Terug naar Nederland

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

08 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaal,
Vandaag is mijn laatste dag op de Corn islands en ik moet zeggen ik heb er ook schoon genoeg van, mooie stranden maar va de periode van 11 dagen dat ik hier was, slechts 1,5 dag zon, voor de rest regen de hele dag door..Vzandaag werkt internet ook voor het eerst weer sinds zondag. Ik weet nu dus op welk soort plekjes ik nooit zou willen werken...Er zijn hier 11 scholen maar ze spreken mosquito moeten dan nog spaans leren, en de mentaliteit is echt laid down, ik merk dat ik me aan de mentaliteit hier nu al ga ergeren, dus vlieg ik morgen terug naar Granada waar als het goed is mijn hele kamer gerenoveerd is...Alles werd uitgebroken toen ik vertrok.Dan ben ik weer een weekin mijn vertrouwde Granada waar ik nog veel dingen moet regelen voor de reis, daar kun je printen en zo. Vanaf 20 juli vertrek ik dan voor mijn reis met de groep en net heb ik mijn terugreis geboekt, een heel gedoe en erg duur omdat het hoogseizoen is. Ik vlieg eerst naar miami, is het goedkoopst en blijf daar een paar dagen, als ik er toch ben en het kost niks extra's en dan vlieg ik door naar Amsterdam waar ik op 18 augustus met Martinair MP646 om 10.55 uur aankom. Ik heb dan nog 2 weken voor Djoser naar Spanje vertrek...Cuba ziet er overigens ook goed uit...Joepie dus,
2 weken en 2 dagen nederland:-)
Isolde

  • 08 Juli 2009 - 18:57

    Ronald:

    De plannen blijven wijzigen en ik moet zeggen dat ik je nu een beetje kwijt ben. Ik heb je nummer gedraaid maar ik krijg geen contatc. Kun nje je telefoonnummer nog eens op jet site zetten want dan weet ik zeker dat ik het goede heb. Ik ben 18 augustus terug van vakantie dus ben ik in nederland. Verassende ontwikkeling en hoe komt dit nu weer? Ik hoor het graag van je, groetjes Ronald

  • 08 Juli 2009 - 20:31

    Tante Greeth:

    Fijn dat je terug komt maar ik snap niet veel meer van de planning.Telefoneren is hopeloos.Ik hoop dat het goed met je gaat.Veel sterkte tot 18 augustus.
    Liefs Greeth.

  • 08 Juli 2009 - 20:57

    Isolde:

    De wijzigingen komen omdat ik van djoser de toezegging gekregen heb dat zowel de spanje/portgalreis (5 september tot en met 20 septemer) als de cuba reis (9 okyober tot en met 15 november) waarschijnlijk doorgaan en ze in het andere geval gaan zoeken naar andere reizen..Joepie in ieder geval even twee weken Nederland, lijkt me echt een heerlijke luxe na alle elctriciteistoringen, regnoverlast, lesgeschoten door mosquitos enzz..Leuk ronald dat jij dan thuis bent dan kan ik in ieder geval iedereen in levende lijven even zien!
    Hier is het volop regenseizoen, soms drie dagen achter elkaar waardoor telefonen ook uitvallen maar morgen vlieg ik weer terug naar Granada waar de infrastructuur toch iets beter is als hie:-)
    Groetjes,
    isolde

  • 09 Juli 2009 - 10:51

    Monique:

    Hoi Isolde, wat leuk dat je in augustus naar Nederland komt. Daar zie ik echt naar uit en jij ook vast wel. Gezellig even bijkletsen.
    Trouwens wat goed dat je toch nog wat reizen kunt gaan doen.
    Gerda en Liz zijn nu ook op vakantie. Ze zitten in Denemarken en gaan nog door naar Zweden. Ik heb zelf nog geen plannen.
    Het weer is hier wisselvallig. Verder gebeurt er nu in de vakantietijd natuurlijk niet zo veel.
    Hou je goed. Veel liefs van Monique

  • 12 Juli 2009 - 12:56

    Mama:

    Heb net gelezen dat je weer terug bent in granada is je kamer mooi geworden Het is zondag en het regent hier de hele dag Heb me bezig gehouden met allerlij klusjes o a mijn regenjack gewassen die was mijn reis vuil geworden Hij was pas nieuw gelukkig is het goed gelukt Ik ga nu proberen mijn foto s te bekijken dat heb ik nog nooit gedaan mama

  • 12 Juli 2009 - 14:57

    Isolde:

    helaas is mijn kamer nog lang niet klaar en is het hier nu heelllll lawaaig, zal nog wel even duren en wat veel erger eergisternacht is ingebroken en alle computers zijn gestolen, dus de boordwinning is weg van alvaro, erg he, ik heb zo'n medelijden met ze,
    isolde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 205445

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: