Examens en Misahualli - Reisverslag uit Tena, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu Examens en Misahualli - Reisverslag uit Tena, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu

Examens en Misahualli

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

20 Maart 2010 | Ecuador, Tena

Beste allemaal,

Deze week was het de week van de examens. Alle kinderen moesten deze week examen doen in rekenen, taal, maatschappijvakken en biologie en gym...Ze hadden mondelinge examens en schriftelijke examens. Dat betekende dat er weinig gelegenheid was tot het geven van engels want de klassen zijn hier groot, wat betekent dat het veel werk is om iedereen een beurt te geven. Voor examens moeten de kinderen betalen voor het papier. Met zoveel kinderen kunnen docenten het papier niet betalen en moeten kinderen dus betalen voor de copieen...Dat is maar weinig geld, 50 cent maar wel apart om te zien. Normaliter worden er geen copieen gemaakt..alleen het schoolboek en het schrift hebben de meeste leerlingen. Een struikelblok voor de meeste kinderen is rekenen en dan met name de tafels en die uit het hoofd leren......iets wat ook in Nicaragua een probleem was. Kinderen zien er ook de zin niet zo van in en de motivatie is dan ook niet erg hoog.
Volgende week is mijn laatste lesweek alweer en ga ik vooral herhalen en de cd's afluisteren....Ik wil leerlingen vooral leren te luisteren naar engels (de enige mogelijkheid hier want nergens wordt engels gesproken, je hebt geen engelse boeken en alleen engels muziek).
Donderdag was er geen internet, dus ik dacht ik, ik moet maar eens op pad gaan en ben naar Misahualli geweest, een klein dorpje aan het eind van de weg dat op een kruispunt van rivieren ligt. Erg rustig maar heel mooi. De foto's zijn van het huis (de wasbak die ik dagelijks gebruik voor de was) en school en Misahualli...
Groetjes,
isolde

  • 24 Maart 2010 - 19:51

    Gerda:

    Ha Isolde,

    Hoe is het ermee? Wanneer ga je precies naar de kust? Hoe heet dat plekje en heb je al een veblijfadres? Weet je al wat je gaat doen? Ben benieuwd. Hier is het nu voorjaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 205440

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: