Examens en Misahualli - Reisverslag uit Tena, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu Examens en Misahualli - Reisverslag uit Tena, Ecuador van isolde steen - WaarBenJij.nu

Examens en Misahualli

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

20 Maart 2010 | Ecuador, Tena

Beste allemaal,

Deze week was het de week van de examens. Alle kinderen moesten deze week examen doen in rekenen, taal, maatschappijvakken en biologie en gym...Ze hadden mondelinge examens en schriftelijke examens. Dat betekende dat er weinig gelegenheid was tot het geven van engels want de klassen zijn hier groot, wat betekent dat het veel werk is om iedereen een beurt te geven. Voor examens moeten de kinderen betalen voor het papier. Met zoveel kinderen kunnen docenten het papier niet betalen en moeten kinderen dus betalen voor de copieen...Dat is maar weinig geld, 50 cent maar wel apart om te zien. Normaliter worden er geen copieen gemaakt..alleen het schoolboek en het schrift hebben de meeste leerlingen. Een struikelblok voor de meeste kinderen is rekenen en dan met name de tafels en die uit het hoofd leren......iets wat ook in Nicaragua een probleem was. Kinderen zien er ook de zin niet zo van in en de motivatie is dan ook niet erg hoog.
Volgende week is mijn laatste lesweek alweer en ga ik vooral herhalen en de cd's afluisteren....Ik wil leerlingen vooral leren te luisteren naar engels (de enige mogelijkheid hier want nergens wordt engels gesproken, je hebt geen engelse boeken en alleen engels muziek).
Donderdag was er geen internet, dus ik dacht ik, ik moet maar eens op pad gaan en ben naar Misahualli geweest, een klein dorpje aan het eind van de weg dat op een kruispunt van rivieren ligt. Erg rustig maar heel mooi. De foto's zijn van het huis (de wasbak die ik dagelijks gebruik voor de was) en school en Misahualli...
Groetjes,
isolde

• 24 Maart 2010 - 19:51

Gerda:

Ha Isolde,

Hoe is het ermee? Wanneer ga je precies naar de kust? Hoe heet dat plekje en heb je al een veblijfadres? Weet je al wat je gaat doen? Ben benieuwd. Hier is het nu voorjaar.