Op weg naar Suriname - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van isolde steen - WaarBenJij.nu Op weg naar Suriname - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van isolde steen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Suriname

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

22 April 2010 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Beste allemaal,
Gisteravond kwam ik vroeg in de avond aan maar had rammelende honger maar ja eten vergeet dat maar in een gated community, dichtbijzijnde supermarkt is een half uur weg met de auto wel te verstaan...zij moesten nog naar de supermarkt en hebben dus een sicpack genomen...echter ik had geen opener dus ben ik gisteren maar om 19.00 uur gaan slapen:-)
Vanochtend heel vroeg heb ik mijn omgeving cverkend, veel zwarte arbeiders die allerhande tuin-en wegwerkzaamheden verrichten en veel witte mensen waarbij andy en arlene waar ik woon een uitzondering vormen.Ik ben uit de gate naar de hoofdweg gelopen, s'ochtend om 07.00 uur nog te doen vanwege de hitte...en daar was een soort shackle waar ik water kon kopen hoera...
Daarna heb ik geprobeerd te skypen en urway maar beiden werkten niet dus ontbeten, geweldig:-)!!!, daarna zouden ze me naar downcity brengen naar de ambassade..Ik voelde me wel bezwaard want voor hen was het een hele tocht in de file...we waren meer dan een uur onderweg en ze hebben het echt druk. Aangekomen bij de ambassade dacht ik nou effe papieren invullen, stempelen en op weg maar nee...dat is et gemakkelijk gedacht....na ongeveer een uur wachten werd mij medegedeeld dat er eerst overle zou plaatsvinden met Nederland en dat ze me morgen zouden terugbellen....maarrrr zei ik, ik ben de hele weg hierheen gekomen, ander vliegticket gekocht en moet ik dan nog een keer naar de stad (die echt, schrik niet, een beetje eng is zeker als je al je documenten bij je moet hebben voro de ambassade inclusief geld, passen enzzz. Maar nee, een stoicijnse blik....
Oke, ik dus bellen naar Arlene en Andy, over de afloop(ik heb notabene mijn eigen mobiel gekregen voor de veiligheid)...en oen maar effe een kop koffie tegenover de ambassade om bij te komen van de schrik...
Vervolgens ben ik door de hitte naar downtown gelopen, taxi's durfde ik niet et nemen en anyway het verkeer stond vast.
Daar heb ik me lamgezocht naar een internetcafe om te skypen....gevonden en vervolgens 4 computers inclusief headphones langsgeweest tot ik eindelijk miek aan de lijn had(in de tussentijd had ik ieders stem gehoord, ronald, moeder, marjabn was online, tante greeth en oom frits warenm foto's aan het uitzoeken enzz.) maar niemand kon mijn horen behalve miek(gerda jouw telefoon werkt helemaal niet meer, zowel in Panama gaat hij niet over alsook niet in Trinidad)...Miek heeft gelukkig mijn broer gebeld die ik nu ook een heel uitgebreidde mail gestuurd heb van alle stappen op weg naar Suriname en wat ik van hem vraag om te doen....Hopelijk kan hij als jurist iets bereiken.
In het volgende verslag mijn wedrwaardigheden in Port Of Spain...
Isolde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 205445

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: