Port of Spain - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van isolde steen - WaarBenJij.nu Port of Spain - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van isolde steen - WaarBenJij.nu

Port of Spain

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

22 April 2010 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Beste allemaal,
Na mijn bezoek aan de ambassade ben ik dus downtown gelopen...Het is heel vreemd als "witte"tussen allemaal zwarte mensen te lopen....Trinidad is samengesteld uit twee bevolkingsgroepen die de overgrote meerderheid vormen, afro-caribische, hindoestaanse en een mensgvorm (kalupuki of zo...de vrouw bij wie ik woon is zo'n type).....de hindoestanen zijn islamitisch van de strenge soort had ik al in het vliegtuig gemerkt, mijn buurvrouw in het vliegtuig (de reisde duurde zso'n 4,5 uur) heeft met zwarte cape wel twee uur zitten bidden naast mij.Je ziet dus veel moskeeen en Curepe waar ik vandaag heen moest om terug uit Port of Spain te komen heeft zo'n grote moskee.
Op straat spreken de mensen Patois waar ik geen woord van versta en de meesten gaan harder schreeuwen als ik iets niet begrijp. Eten krijgen is dus weer een vak apart..Ik heb 3 restaurants moeten uitproberen...eerst bij de Pizzeria makkelijk zou je zeggen ware het niet dat je door zeer ongeinteresserd personeel (Gerda weet je nog Uit de Cariben, ze heel langzaammmmm reageren)van de ene rij naar de andere rij gedirigeerd wordt om vervolgens te horen te krijgen dat ze alleen hele pizza's, van die giga's verkopen... bij de KFC legen ze me niks uit van wat op de borden staat en uiteindelijk ben ik bij de Subway beland waar gelukkig een man en vrouw geholpen hebben om aan het personeel uit te leggen dat ik geen Patois versta en echt niet alle sauzen uit mijn hoofd ken....Het was inmiddels bijna 16.00 uur dus hoogste tijd om naar de City Gate te gaan om met de bus te gaan....in een hele mensenmenigte met de meeste absurde kapsels(hoog, rood, met muts enzz) loop ik naar de citygate om te vragen naar Curepe wat ik natuurlijk verkeerd uitsprak...Rondkijkend zocht ik steeds een soort kantooermedewerker op om mijn vragen aan te stellen, dus in de city gate moest je een geuniformeerde hebben (nformatiebali bestaat niet) om de weg te vragen....na nog twee keer vragen kwam ik terecht in de lijn voor de Maxibus, zoals ik van Arlene en Andy geleerd heb. Eerst heb ik netjes gewacht maar al gauw bleek dat ze me egwoon wegduwden, dus heb ik mijn "chinese"manieren weer uit de kast getrokken en met mijn ellebogen ben ik in de bus terechtgekomen...Echt een heel efficent systeem, minibus twee aprte lanen(oh ze rijden hier links, alles is heel engels/amerikaans)..je kunt altijd zit, bus vol, deur dicht...bij gate(ook hier:-) per rij 6 TT dollar betalen.Aan mij n buurvrouwen heb ik vervolgens gevraagd waar ik eigenlijk uit moest en vervolgens moest ik met mijn celphone arlene en andy bellen om mij op te pikken...Taxi's blijken hier wel te komen maar die moet je kennen....het is te gevaarlijk om zelf te nemen.....wat een land!!!
Nu ben ik dus weer in mijn "gated community"om dit verhaal te typen...Ik zit er echt aan te denken om een boek te schrijven want inmiddels heb ik zoveel meegemaakt en gezien, ik heb nog niet alles verteld(zoals de meisjeklas die ik vandaag zag en die buiten het klaslokaal zat en waarbij 1 van de meisjes net met de riem discipline bijgebracht werd, ik heb een foto gemaakt, hoop dat jullie het zien...
Anyway ook al kom ik misschien niet in Suriname terecht...toch heb ik geen enkele spijt van deze reis die me weer veel geleerd heeft over de gekke wereld waarin we leven:-)...
Morgen een vervolg op mijn verhaal:-)
isolde

  • 22 April 2010 - 18:10

    Tante Greeth:

    Nu zijn er toch wel genoeg avonturen.Wat maak je wat mee.Ik hoop toch dat je in Suriname terecht komt en misschien daar een baan kunt krijgen.
    Wij zitten nog steeds in Frankrijk.Ik heb je geprobeerd te bellen en ik hoorde wel in de verte iets maar je hoorde mij niet
    Wees voorzichtig Isolde
    Iki volg je op de voet.
    Liefs van Frits en Greeth.

  • 23 April 2010 - 16:10

    Isolde :

    Wat ga je nu doen ik snap er niks meer van kan je zomaar je baan in s
    Suriname op zeggen /Waar ga je nu dan heen ?Mathijs gaat eind volgende week naar Suriname met mijn pakje en van je telefoontje snap ik ook niks Hier houw ik niet van Isolde al dat gereis en weten wat je allemaal uit spookt hoop gouw op een vast adres mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 205443

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: