Angel Falls - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van isolde steen - WaarBenJij.nu Angel Falls - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van isolde steen - WaarBenJij.nu

Angel Falls

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

12 Juni 2010 | Venezuela, Ciudad Bolívar

ha allemaal,
Vanmiddag ben ik teruggekomen in Ciudad Bolivar na mijn reis naar de Angell Falls...Helaas werkt internet niet in mijn posada, dus maar een verhaal uit een internetcafe.
Gevlogen zijn we met een klein vliegtuigje (4 personen konden erin) naar Canaima. vanuit het vliegtugje had je gelijk al een uitzicht op het woeste gebied waar niemand woont en dat dus alleen bereikbaar is per vliegtuig....Watervallen en woeste natuur kon je, ook omdat je heel laag vloog, goed zien. Bij aankomst konden we ons omkleden om aan boord van een lancha te gaan, dat is een kleine en heel lage bood...je wordt dus voortdurend ondergesproeid...met een enorme vaart gaat zo´n boot de rivier af...ik denk wel 50 kilometer per uur in een houten boot...allemaal hadden we plastic om voor de rapids maar toch spoot het waer over je heen:-) Aan de kant zie je overal groene natuur maar opvallend genoeg geen doeren! Qwl zijn de tepuis geweldig..Ik heb een cd gekocht en ik hoop dat ik hem naar mijn computer kan copieren...want dan kunenn jullie de tepuis ook zien. Aangekomen bij een klein schiereilandje moesten we omhoog lopen naar de falls...al wadend door een rivier waar ik natuurlijk volledig inviel:-) Door de stromende regen, het regende vrijwel continu daar kwamen we bij de falls...een prachtig uitzicht. Aan de basis van de Angell Falls hebben we kamp opgemaakt met hangmatten..slapen vond daar dus plaats:-)...De volgende ochtend had je een schitterend uitzicht op de Falls.
vervolgens zijn we met de snelle boor weer teruggevaren naar het basiskamp en in de middag hebben we onder een van de vijf watervallen doorgelopen, erg spectaculair waarbij je al wadend en klets kleidernat door de stromen water achter de waterval langsliep waarvan je een prachtig uitzicht had...De Salto ? ik ben de nam vergeten heette die..Vandaag zijn we weer teruggevlogen met het kleine vliegtuigje..Zodra elekctriciteit enzz weer werkt z ik proberen foto´s up te laden...
Het was werkelijk een zeer woeste tocht waarbij opvallend genoeg de wereldkampioenschappen voetbal ook hier het leven bepalen...in de ochtend zijn hier de wedstrijden wat tot gevolg heeft dat het leven gedurende die tijd stilstaat..vanochtend was argentinie waardoor we op het vliegtuig moesten wachten tot de wedstrijd voorbij was:-)....Voetbal is wereklijk mundial.
isolde

  • 13 Juni 2010 - 12:48

    Miek:

    Hoi Isolde,
    Ik heb net een heel verhaal voor je geschreven en ipv op te slaan per ongeluk weggeklikt ,dus nu begin ik opnieuw.Bale.....want mijn arm doet pijn van het typen.
    Het is nu zondagmiddag het is droog, maar bewolkt.Ik ben nog niet buiten geweest maar wil vanmiddag nog wel een frisse neus gaan halen.Wat leuk dat je zo'n prachtige tocht naar de Angel Falls gemaakt hebt.Ik kan me er wel een beeld van vormen omdat ik de Victoria Falls in Zimbabwe heb gezien ,een muur van water en lawaai en erg nat gespetterd.
    Afgelopen week was alles verkiezingen wat je zag op de TV.Debatten en peilingen.Woensdag om 3 uur 's nachts was het duidelijk De VVD heeft de verkiezingen gewonnen met een zetel meer dan de PVDA.Het CDA heeft 20 zetels verloren vooral aan de PVV in het katholiek zuiden en vooral in Limburg hebben inwoners in plaatsen waar nauwelijks allochtonen wonen massaal op de PVV gestemd. Nederland is naar rechts opgeschoven.Men koos voor de retoriek van Wilders ,solidariteit is ver te zoeken het is triest gesteld met de Nederlandse mentaliteit!
    Er is een informateur benoemd een VVD'er ,hij heeft de opdracht te onderzoeken of er een VVD,PVDA kabinet kan worden gevormd aangevuld met het CDA.Zo je bent weer op de hoogte met wat zich hier afspeelt ,want daar lees je in de pers van Venezuela niet over denk ik. En nu oeverheerst alle aandacht voor het WK voetbal Gelukkig zijn er vaak op de andere zender Detetives die de moeite waard zijn om te bekijken.Maandag ben ik met de filmmeiden naar 'Le Pere de mes enfants" geweest een ontroerende en aangrijpende film met prachtige beelden.Verder een drukke week met veel oppassen en genieten van Imke en de kleintjes van mijn nichtje.A.s woensdag ga ik een week mijn achternichtje bezoeken in Sant Feliu de Guixols ten zuiden van Girona.Ze doet haar stage in een hotel aan zee.Ik wil naar Barcelona,Girona en lekker van de warmte genieten.Weet je al wat je gaat doen na je werk in Venezuela?? Ik hoor het wel van je,
    Groetjes en tot schrijfs,
    Liefs, Miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 205442

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: