Op weg naar????? - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van isolde steen - WaarBenJij.nu Op weg naar????? - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van isolde steen - WaarBenJij.nu

Op weg naar?????

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

24 April 2010 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Beste allemaal,
Momenteel zit ik ng rustig in mijn huis( het is echt gigantische) in St Joseph halverweg het vliegveld en Port Of Spain...Inmiddels verveel ik me hier dood want je kunt nergens heen....Je moet je voorstellen dat ik woon in een gigantische villawijk met een hek eromheen zonder enige voorzieningen waarin iederen minimaal twee auto's heeft en echt alles met de auto doet...dat moet ook wel want je moet hier heel stijl op de bergen lopen....Ik ben net naar beneden gelopen om bij het plaatselijke winkeltje aan de weg te kijken of ik wat te eten kon krijgen..dat kon keuze uit 1 gerecht, heel apart maar wel lekker..Chapati, cocos, mango saus met kip....Je moet alleen uitkijken voor je tanden want er zitten botten in:-).
Gisteren ben ik met de vader en moeder en een nichtje en neefje naar het strand geweest(ik word elke dag 2 tot 3 uur uitgelaten, zo voelt dat:-))prachtig strand in het noorden van Trinidad en daar heb Sharks en Bake gegeten, ja dus vis zonder graten, wist dat dat bestond en bake, dat is een soort brood in olie...Ze hebben hier echt allerlei verschillende gerechten waar ik nog nooit van gehoord heb:-).....
Eergisteren heb ik een boottochtje gemaakt tegen de avond en heb ik de nationale vogel van Trinidad gezien nl de Red Ibis erg mooi en vanochtend ben ik anderhalf uur uitgelaten en zijn we naar de kerk geweest die prachtig op een heuvel gelegen is. Wel is het heel jammer dat de hele omgeving afgebrand is door immense branden die hier voortdurend plaatsvinden. De vader van mijn gastvrouw is ook brandweerman geweest en kan er van alles over vertellen.
Wat ik hier ook bijzonder vind zijn de huizen met de vlaggen.....daar wonen Indiase mensen, dus je kunt aan de vlaggen zien of er Indiase mensen wonen of niet.
Verder is het opvallend dat er heel veel discussies momenteel plaatsvinden, want ook hier zijn binnenkort verkiezingen waarbij een waaier aan partijen meedoet...ik kan de tv nu aanzetten (na drie dagen, best ingewikkeld:-)) en je ziet er heel veel verkiezingsdiscussies.
Morgen vertrek ik hier en ga naar de tweede T van trinidad en Tobago, voor 15 euro hop ik dus naar Tobago waar ik ga logeren bij Karen in Kia's beach Lodge...Ze heeft ook internet en ze zit midden tussen strand en centrum en alles in...Hopelijk kan ik daar wat boeken kopen zodat ik verder kan zoeken naar een geschikte plaats om heen te gaan.
Vandaag ben ik op zoek geweest naar werk op Sint Maarten wat hier relatief dichtbij ligt maar ik ga niet Van TT af voordat ik weer (vrijwilligers) werk heb.
Ik ben dus hard op zoek naar vrijwilligerswerk in deze regio, venezuela heb ik gisteren bekeken maar nog niks geschikts gevonden...Als iemand iets weet, buiten Suriname uiteraard:-)) mail het me alsjeblieft.
De foto's zijn van mijn drie uitstapjes hier:-).....Het is hier wel mooi, gerda maar helaas zijn er teveel branden,
isolde

  • 24 April 2010 - 20:42

    Gerda:

    Hallo Isolde,

    Dus je vliegt morgen niet naar Suriname om alsnog bij de grens proberen een visum te krijgen? Vervalt dan je ticket ook?
    De foto's zijn echt heel erg mooi. Woon je in dat grote huis bij het paar op de foto? Is het hele eiland zo welvarend? Dat lijkt me niets voor jou.
    Als je niets vindt, ben je hier ook welkom.Het weer begint hier ook al mooier en beter te worden.


  • 24 April 2010 - 22:50

    Isolde:

    Ha gerda,
    Morgen vlieg ik niet naar Suriname...na alle gebeurtenissen wil ik niet meer...Ik ga morgen naar Tobago omdat ik de hele dag in huis zitten spuugzat ben....Dit is inderdaad niks voor mij....Een eiland waar werkelijk iedereen een auto heeft, in gigantische huizen woont...Dat huis op de foto woon ik op de 2e verdieping helemaal voor mij, alleen de was mag ik niet buiten hangen dat verstoort het aanzicht...ik heb allerlei apparaten waar ik hoofdpijn van krijg hoe je die moet bedienen(de tv snapte ik pas na drie dagen)en verder zijn hier alleen huizen en auto's...Morgen ga ik met caribbean airlines naar het twee-lingeiland Tobago waar ik een accommodatie gezocht heb vlakbij restaurants en winkels(ik had gisteravond niet eens water om te drinken)Het Kia's beach resort en is ook weer erg engels maar goed koper als hier...Ik wil kijken of ik dan een discount kan regelen richt Sint Maarten...Sint Maarten is nederlands en ik ga kijken of ik daar wat tijdelijk inkomen kan vinden, bovendien MAG je daar gewoon blijven terwijl op deze eilanden een limiet van 30 dagen geldt:-)Ik heb Venezuela vandaag uitgezocht maar dat wordt echt te ingewinkels dus hop ik verder naar Sint Maarten waar ik probeer iets te huren en iets van werk te vinden........Het is ook niet Nederland niet waar:-)

  • 06 Mei 2010 - 12:12

    Isolde :

    Weer zie mooie foto,s maar steeds weet je waar je heen gaat je zei toch dat Brazilie wilde is dat noch steeds niet gelukt ?we hebben een mooi koningine dag gehad met veel regen maar geen enge dingen zoals vorig jaar 4 mei ben ik naar een concert geweest Reyuiem van faure met vrienden van de muziek curses en het concert nog bij Peet nog een glaasje wijn gedronken erg gezellig Maandag ga ik weer naar de oogarts en hooren wat er nu moet gebeuren Isolde tot horens en hoop te horen waar je nu weer naar toegaat liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 205440

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: