Positief en Negatief! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu Positief en Negatief! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van isolde steen - WaarBenJij.nu

Positief en Negatief!

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

05 Juni 2009 | Nicaragua, Granada

Beste allemaal,

Net las ik het bericht dat Atos waar Roel bij werkt, hiernaartoe komt in januari volgend jaar:-) Nou dan weten jullie wel waar ik zal zijn.
Ik kon dit bericht eindelijk op mijn gewone computer lezen......want ik heb een adaptor, in Costa Rica gezocht maar niet gevonden en vandaag dan maar naar Managua afgereisd en jahoor na weken zoeken heb ik er 1 te pakken, weliswaar 150 dollar maar toch....Ik kan de computer nu dus weer gewoon gebruiken....Gaaf niet! En als de computer kapot zou gaan dan kan ik op een nieuwe computer deze adaptor weer aansluiten.
Verder is er nog veel meer te melden...Afgelopen vrijdag hadden we moederdag, wat hier op de scholen heel uitgebreid gevierd wordt...Alle moeders worden uitgenodigd en de kinderen bereiden allerlei dansjes voor, heel gezellig.
Zaterdag ben ik naar Costa Rica vertrokken omdat mijn visum immers verlopen is, en dat was een vreselijke reis. We hebben 4 uur in de snikhitte bij de douane mogen wachten, we hebben wel 10 verschillende kantoortjes gezien, aan beide kanten 5, moeten zoeken naar de enige politieman, moeten zoeken naar de 2 verzekeringsmensen enzzz..Dezelfde procedure hebben we gisteren weer door gemoeten met 1 tje erbij er was een loket gekomen voor de mexicaans griep die nu zowel in Costa Rica als Nicaragua aan het toeslaan is.Deze procedure schijnt bij deze grens heel gewoon te zijn, 4 uur...massa's mensen. Daarna zijn we op de 30e doorgereden naar het geboekte hotel dat geen bericht had gehad...en ons dwong op internet te kijken en vervolgens konden we daar zelfs met de manager erbij overtuigend aantonen dat we ook niet boeken ( ik had gebeld en toen was er niemand die de telefoon kon opnemen) ik had een mail gestuurd, die me anderhalf uur had gekost om het in het spaans te doen en heb geen reactie gehad...en let wel dit is dus een 5sterrenhotel, dat vanwege lage seizoen, twee nachten voor 1 nacht had met alles erop en eraan...Dat is trouwens goedkoper in Costa Rica dan alles los te doen. Verviolgens, terwijl ze kamers hadden, weigerden ze ons behalve als we iets van 200 sollar zouden betalen entree. Het was inmiddels flink gaan regenen , echt van die stortbuiten, en het werd donker, dus snel naar een volgend hotel dat volgeboekt bleek vanwege een bruiloft, in snelvaart naar een volgend hotel wat vergelijkbaar zou zijn, het was inmiddels donker, plenste, 19.00 uur en waar kwam we terecht, ja hoor in het Hilton, voor 140 dollar(!) hebben we het toch maar 1 nacht gedaan. et werd ook echt te gevaarlijk om verder te gaan.
Nou het Hilton, alles moet je daar apart betalen, klein fesje water 5 dollar, eten, 20 dollar maar lekker en apart..! Het slot van de kamer was kapot en de haardroger in mijn kamer deed het niet, nou dat is dan een 5 sterren hotel. De volgende dag konden we nog tot 12.00 uur genieten van een uitgebreid ontbijtbuffet, moest je betalen maar was wel weer heerlijk en hebben zowel gebruik gemaakt van het zwembad als de zee...Het uitzicht daar was spectaculair:-)
Daarna zijn we doorgereden naar Playa de Coco wat een klein plaatsje is maar waar meer acommodatie is. We vonden daar een apartement met twee aparte kamers en een zwembad en een keuken en twee badkamers waarvoor we maar:!) 112 dollar per persoon voor 3 nachten moesten betalen. De dagen hebben we doorgebracht met boodschappen doen, gezien de prijzen zijn we zelf maar gaan koken, zwemmen, aan de zee zitten in de enige bar die er was, Er waren overigens nauwelijks toeristen. We wilden nog een toer doen maar dat kostte daar 250 dollar voor 1 dagtoer!
En verder was het daar snikheet en dan slaap je veel, maar het regent daar gelukkig wel meer. Nou het is een heel verhaal geworden, gisteren ben ik dus teruggekomen en morgen heb we grote festiviteiten in mijn school vanwege internationale kinderda, we gaan allemaal spelletjes doen en ieder kind krijgt een cadeautje.
Inmiddels zijn van mijn 3 volgende reizen er al twee afgelast en krijgt ons urwayproject gezien alle geluiden die ik hoor geen vervolgsubsidie.Ik heb ook nog geen huurder gevonden, dus als jullie iemand kennen die in de periode van 11 juni tot en met september, misschien langer, mijn flat wil huren, dan hoor ik het graag..Ik ben benieuwd hoe het aan de andere kant van de oceaan is:-)
Ik ga proberen wat foto's up te loaden.
Groetjes,
isolde

  • 07 Juni 2009 - 08:38

    Mama :

    wat heb je weer veel te vertellen helaas niet leuke dingen Hoe moet het nu met al je plannen De reisen gaan neer kom je nu weer naar nederland je zij dat je flat was verhuurd tot en met september Het vacantie reisje was niet erg ontspanend Hier is alles goed van ronald heb ik de laatste week niks gehoort Met pinkster ben ik thuis geweest Het was hier erg druk met motoren en fietsen en wat niet meer Hetwas mooi weer dus heb ik in de tuin gezeten mijn vacantie komt ook dicht bij vrijdag kan ik mijn kronen halen bij de bank in Sneek heel stom ik had ze een week eerder besteld maar er was iets vaak gegaan met de besteling vorige week moest ik naar Sneek voor de laatste voor mijn gehoor app3eraat nu moet ik nog een keer Coba komt zondag hier ze moet zaterdag nog zingen jjolanda komt haar brengen die komt eerst uit groningen schagen ik hoop dat je weer veilig terug komt op je eigen stekje ik stop mijn vetrek is maandag over een week

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isolde

Beste allemaal, Een foto van mij tijdens een afscheidspraatje in Juan Diego, de school in Nicaragua waar twee leslokalen zijn gebouwd...Inmiddels ben ik vele projecten verder en op weg naar een zeer interessant nieuw project in Bolivia. Isolde

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 205442

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 24 November 2012

Verenigde Arabische emiraten

03 September 2012 - 03 September 2012

Kaap Verdie

13 Juni 2011 - 18 Juli 2011

Bezoek aan Nederland

05 Juli 2010 - 13 Juni 2011

Bolivia

29 September 2009 - 22 Juli 2010

Nicaragua again

20 April 2010 - 02 Juli 2010

Op weg naar Suriname

05 Februari 2010 - 20 April 2010

Vrijwilliger en toerist in ecuador

17 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Reis Costa Rica en panama

24 December 2007 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: