VERJAARDAG - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van isolde steen - WaarBenJij.nu VERJAARDAG - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van isolde steen - WaarBenJij.nu

VERJAARDAG

Door: Isolde

Blijf op de hoogte en volg isolde

18 Mei 2010 | Venezuela, Playa Colorada

Ha allemaal,

Allereerst hartelijk bedankt voor alle felicitaties...hartstikke leuk:-)
Morgen wordt een heel rustige dag in het kamp want een groot deel van de groep is aan het kayakken bij de eilanden en een ander deel is in Merida (een universiteitsstad in de Andes). Deze week wordt alleen voetbal georganiseerd en guess what ik kan volgende week voor het eerst (gratis!!!!!) verblijven op de plek waar ik nu zit met als tegenprestatie het verzorgen van engelse lessen aan volwassenen. Vandaag heb ik het gebouw bezocht waar het plaatst gaat vinden en de school... Vanavond en morgen ga ik aan de slag met de publiciteit en ik hoop zaterdag te kunnen starten. Vanochtend ben ik ook in de lagere en middelbare school geweest, het ziet er hier heel wat beter uit als in Nicaragua!
Ik was toevallig aanwezig bij een toneelspel voor de hele school waar allerlei maatschappelijke problemen aangekaart worden. Waarden worden hier heel belangrijk gevonden.
Vanaf 14 Juni ga ik werken bij het peacecorps in Santa Elena de Uiaren...dat is in het zuiden van Venezuela...Ik zal daar in ieder geval tot 1 augustus verblijven en misschien langer als mijn visum verlengd word...Momenteel ben ik bezig de accommodatie daar te regelen (prive kamer als het effe kan) stapelbedden en 20 mensen is op lange termijn wat teveel van het goede:-)
Mijn voet is bijna weer hersteld en als ik het rustig aandoen gaat het goed. Gisteren heb ik nieuwe, goede, schoenen gekocht dus nu sta ik er weer stevig voor.
Groetjes allemaal en tot bels...via de computer kan bellen op skype heel goed: isolde piedra, gisteren heb ik een uur geskyped met een collega:-)

isolde

• 19 Mei 2010 - 09:20

Monique:

Hoi Isolde,
    Ook van mijn kant gefeliciteerd met jouw verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag hebt. Vieren ze dat in Venezuela nog een bijzondere manier?
    Hier is alles goed, het weer wordt eindelijk wat beter.
    Liefs Monique

• 19 Mei 2010 - 18:12

Isolde:

In Venezuela is het de gewoonte een verjaardag gewoon met een taart te vieren en daarnaast zijn Venezolanen dol op muziek (salsa en zamba en nog veel meer afhankelijk van de streek. Er wordt zodra het mogelijk is gedanst:-)isolde